Yatzie

Vill bara påminna om att jag har semester och att jag baaaaara kopplar av...  Ja förresten, det blir inte bara avkoppling. Vi har ju haft den lilla godingen Yatzie här några dagar. Då blev det ingen avkoppling minsann. Men gud så go hon va´. Hon busade med mig och jag kunde busa med henne fast hon är så liten. Men det jag inte riktigt förstod var att hon plötsligt, nästan mitt i brottningsleken, la sig ner och somnade. Jag frågade matte om det var något fel på henne, men matte sa att små valpar inte orkar leka så länge och måste sova en liten stund med jämna mellanrum.



Jag ska säga att jag hade ett heltidsjobb, hon hängde efter mig hela tiden...

När vi var ute i trädgården tog hon min boll...




Hon spanade in mig när jag lånade hennes leksak...



Och hjälpte mig hålla kolla när någon gick förbi...




Hon skulle äta samtidigt som jag... och hon fick faktiskt äta fler gången än mig och då fick jag bara sitta och titta på .



Men vet du, när hon hade somnat och jag var helt utmattad så la jag tassen på henne för att kunna känna när hon vaknade så att hon inte hittade på några dumheter.



Men det som inte var så bra var att hon skulle trängas med mig i bästa stolen, det blev liiiite trångt vill jag lova...



Det värsta var att hon hade helt klart den fulaste leksak jag någonsin har sett! Matte sa att jag inte fick ha den och leka med för då skulle jag bita sönder den. Precis som om jag skulle velat leka med den fule... (hhmmm, den var faktiskt riktigt rolig, fast det vill jag inte erkänna). Kennelmatten hade nog i och för sig blivit rätt glad om jag hade dödat den för hon har sakt att den låter alldeles för mycket.



När Yatzie hade varit hos oss bara några dagar skulle vi åka hem och lämna tillbaka henne till kennelmatten. Jag blev så glad när vi körde in på deras parkeringsplats, jag visste precis var vi var. Nu fick jag leka med Nikki och dom vita valparna som hade blivit jättestora. När vi skulle åka hem så fick jag ett paket som tack för att jag hade tagit hand om lilla Yatzie. Gissa vad det var? Jo ett ben och en favoritgris! En precis likadan som matte slängde för bara några veckor sedan. Jag blev så glad, så glad. Tack snälla Maria och Helen för grisen ;-)

Mindre glad blev jag när vi kom hem, för det var så tomt, så tomt. Jag hade jättegärna velat att Yatzie skulle stanna kvar hos oss (fast lite sotis var jag när matte gosade med henne). Men matte sa att hon kommer säkert till oss fler gånger och att vi ska hälsa på dom snart så att inte Yatzie glömmer bort oss. Vi är ju som hennes extra-famil nu :-)






Kommentarer
Postat av: Yatzie

Hej Charlie!

Tack för att jag fick vara hos dig, det var jätte kul!! Du har såååå många goda tuggben, det skulle jag också vilja ha. Matte blev glad när hon kom hem, tror nog hon har saknat mig lite iallafall....



Du, min fula leksak, den finns inte mer - snyft - jag skulle kolla hur den ser ut på insidan och fick inte ihop den igen. Fast matte säger att jag har avrättat stackars ankan, men kan jag hjälpa att den inte gick att få ihop igen???



Vi måste snart ses igen och kanske gå till din hundstrand?



Massor med tassar från din egen Yatzie

2011-07-23 @ 09:04:57
URL: http://www.canagolds.se
Postat av: Charlie

Å söta lilla Yatzie! Jag har längtat sååå efter dig. Jag är säker på att din matte gjorde det också när du var här. Det finns väl ingen utan att den skulle vilja vara med dig. (Till och med min husse, faktiskt).



Du ska inte gråta över den där fula ankan. Säg till din matte att du vill ha en likadan gris som jag fick. Du anar inte vad kul den är. Och det roligaste är att när man springer fram till folk med den i munnen och biter lite i den så blir alla glada. Jag vet inte varför, men kanske är det för att den låter så roligt.



Snart måste vi träffas. Det vore jätteskoj om du kommer med till min strand. Du är ju så liten så du får inte gå ut så långt i vattnet, men jag ska se till dig må du tro. Hälsa din matte att ni är välkomna!



Tusen kramar från Charlie

2011-07-27 @ 19:22:54
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/
Postat av: Nemo

Så otroligt SÖT lilla Yatzie är!

2011-07-28 @ 21:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0