Tjära

Nu ska du få höra vad jag har varit med om idag. Husse har ju byggt en altan till stugan. Jättebra på alla sätt som du säkert har förstått. På taket lägger man taktegel och det är inte riktigt färdigt än, för han har inte hittat sådana gamla pannor som man ska ha. Nåja, där finns i alla fall något som heter tjärpapp eller något åt det hållet och eftersom det inte är några pannor på taket och solen var jättevarm idag, så smälte tjärpappen! Jag som hade hittat en härlig skuggplats precis bredvid huset hade ju ingen aning om att just där skulle det droppa tjära från den taket! Det hade ju naturligtvis inte husse och matte en tanke på heller, så när dom sitter och gottar sig i solen i godan ro får ju jag ett spel! Jag känner alltså hur det klappar och kletar på hela mig. Du kan nog inte ens föreställa dig hur det kändes. Men jag ålade runt på hela gräsmattan för att försöka torka bort allt klet, och det var inte lite heller! Till slut fick både husse och matte hjälpas åt att klippa bort att tjära på mig. Allt lyckade dom inte få bort, men väldigt mycket i alla fall. Det som var på huvudet och nosen kunde dom dock inte klippa bort. Men jag sa att det gör inget för nu har jag fått en sådan där underbar skönhetsfläck som Belliz har på nosen, kanske kan jag charma henne nu, om jag får träffa henne förstås.





Efter att jag hade blivit klippt åkte vi till hundbadet och badade. Idag var det ingen av mina kompisar som var med, men matte badade med mig och det tyckte jag var kul. Det var skönt och ligga och pusta ut på stranden en stund. I fortsättningen ska jag kolla noga var jag lägger mig, så att det inte är något kladdigt eller geggigt.




Kommentarer
Postat av: Yatzie

Hej Charlie!

Jag har ingen så fin skönhetsfläck som du eller Belliz har, men jag har något i min mun som matte säger att hon hoppas jag snart ska tappa!!! Det måste nog vara något som inte ska vara där och då kanske det också är en skönhetsfläck??? Inte vet jag vad hon pratar om, men hon säger att det gör ont, men herre gud, lite får man ju tåla eller? Jag skulle vilja träffa dig, för du verkar göra så mycket roliga saker.



Kramar från Yatzie



Ps. Matte säger att jag är din "halvlillasyster", men jag lovar dig jag är hel, fast ännu en valp!!! Ds.

2011-07-04 @ 23:12:34
URL: http://www.canagolds.se
Postat av: Mascot

Hej Charlie!



Vad är det jag läser? Har du tjärat ner dig? Du måste lära dig att förstå skillanden mellan tjära ner sig och kära ner sig. Det första (alltså tjära) det är bara klibbigt och luktar, samt att det är jättesvårt att bli av med, för det vill man. Det andra (alltså kära) det vill man bara vara, det är häftigt, pirrigt, och man vill vara det hela tiden, ungefär som du är i Belliz.



Skönhetsfläckar har bara tjejer. Tänk på det Charlie!



Kompisen Mascot.

2011-07-04 @ 23:35:42
Postat av: Nemo

Jag har ju en "skönhetsfläck" som är precis lika som din, men jag har alltid haft den. Husse brukar säga att jag ser lite feminin när han ser den... Men när jag var på min ända utställning så stod det att jag hade ett maskulint utseende, så det så!

2011-07-05 @ 17:29:41
Postat av: Anonym

Yatzie!

Om jag inte tar fel, så är väl du en av dom där små söta valparna som vi var och hälsade på hos Kennelmatten? Jag tyckte matte sa någon om att du skulle kommat hit! Kan det verkligen stämma? Om det nu är så att du har något vasst i munnen, så är det ingen fara för mig i alla fall. Inte för matte heller. Det värsta är att jag har hört att du vaknar lite tidigt på morgonen... Det hoppas jag att du inte gör om du är här, för nu har jag vant mig vid att ligga och dra mig lite på morgonen när vi är lediga! Men det är klart, vi kan ju somna om igen om vi vill ;-)



Kram Charlie

2011-07-06 @ 22:05:05
Postat av: Anonym

Mascot!

Nu har mina skönhetsfläckar gått bort. Och jag håller med dig, det passar bäst på tjejer. Men just nu har jag ingen tjej :-( Det var så länge sedan jag fick träffa några. Det har mest varit killar den senaste tiden. Men det är OK. Hoppas att jag får träffa dig snart och Turbo, Belliz, Z och jag ska ju faktiskt få träffa Yatzie och det ska bli jättekul.

Lycka till om du ska vara med i Tvååker!

Charlie

2011-07-06 @ 22:10:04
Postat av: Anonym

Nemo!

Jag tycker inte att du är ett dugg feminin! Du är en riktigt tuff kille, tycker jag. Kan vi busa i vattet någon dag! Ring till min matte i så fall för vi är i Halmstad hon och jag.



Charie

2011-07-06 @ 22:12:13
Postat av: Yatzie

Hej Charlie!

Visst var det mig och mina syskon du träffade. Det stämmer nog att jag ska vara hos dig och din familj, för det har jag hört!! Jag ska försöka sova lite längre, men det är inte lätt när man är liten och behöver uträtta sina behov. Fast matte säger att jag är duktig för jag somnar om igen. Men du, jag är väldigt duktig på att busa, så vi kommer säkert att få roligt. Jag tar med mig några av mina favoritleksaker, så kan du få låna, men då vill jag låna någon av dina saker. Ännu har jag inte bitit sönder något. Det är så illa så min matte har sagt att hon funderar på att reklamera en av mina saker, men den är ju inte sönder - den piper för mycket!!!



Vi syns snart och då ska vi busa - för det är jag bra på säger matte :-))



Kram från Yatzie

2011-07-07 @ 09:57:15
URL: http://www.canagolds.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0