Jätteben

En dag när vi hade varit ute och kom hem fick jag ett JÄTTESTORT ben av husse. Det var så stort att jag knappt kunde bära det och jag visste inte riktigt i vilken ända jag skulle börja tugga. Jag har fått många ben den sista tiden, dom är snälla min husse och matte. Men ska jag vara riktigt ärlig så tror jag att det är för att dom har lite dåligt samvete för att dom inte engagerar sig i mig tillräckligt just nu. Ja, jag är säker på att det är så. Fast å andra sidan förstår jag dom. Det är inte så roligt att vara ute när det är glashalt, då menar jag riktigt glashalt. Matte har varit på väg att dra ikull flera gånger när vi har varit ute. Det är tur att hon har mitt koppel och hålla sig i då.





Men vi har gjort lite kul här inne i stället. Nu är det precis tomt i källaren, inte hela källaren men nästan. Då har matte gömt godisar i källaren och jag har fått leta efter dom - i mörkret! Det är jättespännande. Till slut hittar jag allihop. Men det är inte lätt alltid! Husse brukar göra likadant i garaget, där är det också nästan helt tomt. Där är kul att leta godis där också.

Men nu har jag hört en annan sak, jag tror att Foppa ska flytta också. Jag fick ju inte träffa Foppa sist när vi var i Göteborg, så nu hoppas jag verkligen att det inte dröjer så länge tills vi ska åka dit så jag kan få hälsa på honom. Jag längtar sååå efter min favvisbrorsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0