Hund i city

Idag har jag varit "Hund i city"... Ida, min bästis som brukar hämta mig ibland och gå ut med mig, frågade matte om jag fick följa med henne till stan idag för det var lite hundgalej. Själklart, sa matte. Hon tyckte att det passade jättebra för dom skulle hålla på och greja i förrådet och då hade det varit lite jobbigt och ha mig med sa hon. Undra vad hon menar med det?

I varje fall så har jag haft en toppendag med Ida. Och kan du tänka dig... en kompis till henne kom också och hade med sig en sådan underbar tjej som hette Bella. Det var en Lagotto, hur söt som helst. När vi var på väg hem fick vi springa lösa och busa och hade så himla kul. Jag hoppas att jag får träffa henne igen. Husse säger att jag bara är ute och jagar brudar...

Men kan du tro att jag var trött sen, eller? Jag bara la mig på gräset när jag hoppade ur bilen här hemma. Matte sa att hade hon kunnat lite på mig så hade jag fått ligga kvar. Och det kan du skriva upp att hon hade kunnat. Jag hade inte rört mig ur fläcken. Men jag somnade gott på mattan också när jag kom in.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0