Dobbermanhund

Nu var det riktigt länge sedan jag var här. Men, allt är OK! Jag lever och fröjdas. Förutom att jag är sur för att vi inte har varit i Halmstad på länge. Och matte säger att det kommer att dröja ganska lång tid tills vi ska åka dit igen, för nu ska vi börja på kurs på lördagarna. Det tycker ju jag är jättekul förstås. Det vi ska gå nu är en spårkurs. Det kan jag ju redan, så egentligen tycker jag att vi kunde gjort något annat. Men jag ska inte klaga, jag tycker att det är roligt bara att få komma till hundklubben. Matte har sagt att Cosmo ska också gå där och det tycker jag är kul.

Idag har vi varit i hagen. När vi kom dit var det många andra stora hundar där. Först blev jag glad, sedan kände jag på mig att det var nå´t som inte stämde. Jag tvekade lite innan jag gick in i hagen. Matte frågade vad det var med mig, jag brukar alltid tycka att det är jättekul att vara där. Men som sagt, jag kände på mig att en inte var riktigt snäll och det var han inte heller. Först tänkte jag att det går nog bra om jag inte bryr mig om honom. Jag gick lite utefter staketet och nosade och låtsades att jag inte såg honom, men han kom rusande hela tiden och hoppade och skällde och ville nog egentligen busa, men inget sånt där roligt bus. Det var en tjej också av samma sort som han, matte sa att det var Dobbermanhundar, hon var ganska söt och vi kunde nosa på varandra. Men den store som jag inte vet vad han heter (inte vill jag veta heller) bara stökade hela tiden. Till slut var jag tvungen att säga ifrån jag med, men då blev han riktigt arg. Det var som om han hela tiden hade väntat på att jag skulle möta honom i nån slags kamp. Men jag vill ju inte det. Jag la mig ner men då blev han riktigt taggad. Hans matte blev jättearg och slet tag i honom och skällde på honom som bara den. Matte sa att vi går hem. Det är ingen idé att stanna om inte hundarna funkar ihop och vill leka. Jag sa inte emot. Jag gick gladeligen hem igen. Jag ska inte ha några förutfattade meningar, men visst fick jag rätt från början!? Såna hundar är inte så roliga! Så tråkigt det var att ingen av mina vanliga kompisar var i hagen. Det är ju så kul att leka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0