Jobbig

Min matte är rätt trött på mig nu. Hon säger att jag är värre än värst. Jag undrar vad hon menar med det? Alltså, vi går ju på kurs, vi lär oss jättemycket både matte och jag. Jag visar henne hur vi ska göra, men hon kan inte alltid. Till exempel när vi har "platsliggning". OK, det är inte alltid som vi räknar lika länge och jag blir faktiskt färdig före matte. Likaså när vi har en "inkallning". Jag har kommit sååå många gången när hon har ropat så jag blir faktiskt lite trött på det där. Jag tycker det blir lite tjatigt. Då tycker jag att det är roligare att sticka efter bollen i stället... Matte är inte alltid glad, ska jag säga. Sedan är det ju det där med att gå fint i koppel. Vi gör det jättebra matte och jag när vi är själva ute på promenad. Men när vi är med mina kompisar från kursen då blir jag ju så till mig, att jag vill vara så nära dom som jag kan, därför drar jag lite. Sedan är det ju Wilda... åååå underbara vackra smultrondoftande Vilda! Jag blir precis vild när jag ser henne. Hon är så go. Inte en enda gång har jag fått leka med henne. Sist vi träffades gjorde jag ett par rejäla utkast för att försöka komma till henne, men matte var med och höll stenhårt i kopplet hela tiden. Efter halva tiden på kursen, ja det var inget vanligt kurstillfälle, vi var vid min kära Västersjö för att spåra, men då åkte i alla fall Wilda hem. Då tyckte jag inte att det var så roligt längre. Men matte tyckte tydligen det, för hon var jätteglad att jag följde med henne snällt i kopplet och att jag klockrent spårade upp Falkons kampstock som Månika hade gömt i skogen. Suck! Hoppas att jag får träffa Wilda nästa vecka. Jag hörde att hennes matte sa att vi skulle nog låta Charlie och Wilda få leka lite vid ett annat tillfälle. Jag hoppas att det tillfället kommer nån gång.

Kommentarer
Postat av: mormor

Vi är jättemånga som väntar på dina inlägg. Har du slöat till alldeles eller? Det har väl hänt en hel del sedan den andra juni. Kom igen nu Charlie. Puss å kram.

2010-06-15 @ 20:13:52
Postat av: Charlie

Morsan är så trött på kvällarna att hon inte orkar hjälpa mig... men snart har hon semester (vad det nu är) och då ska vi skriva var och varannan dag, säger hon.

Kram, kram

2010-06-15 @ 22:51:43
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0