Tipspromenad

Idag har vi varit på tipspromenad. Å fy shöön va tråkigt det va´. Vi träffade inte en enda hund, jag fick inte springa lös, jag fick inte tävla med skidåkarna som hela tiden körde om oss, fast jag försökte många gånger. Du kan tro att jag var sur. Inte nog med det, jag var ju på väg att frysa tassarna av sig när dom skulle stanna ett i ett och svara på en massa frågor. Jag vill ju springa och röra på mig så jag håller värmen. Nej, j ag hoppas inte dom har några rätt. Inte var dom glada på mig heller för den delen. Nästa gång tror jag att jag stannar hemma. Sånt är ju bäddat för konflkt.

Jag är inte riktigt OK i min mage än. Matte läste i tidningen att det var en hund som hade svalt en anka, ja inte en rikgtig då, utan en liten plastanka. Hon frågade mig om jag har ätit upp något som ligger och spökar i magen, men jag lovar att det bara är älghornen... hoppas att det snart går över.

Ikväll ska matte duscha mig och klippa klor och sånt. Hon säger att jag inte får ha så långa klor och så mycket hår under tassara för det fastnar så mycket snö. Det håller jag med om. När vi har varit ute länge så blir det stora klumpar under tassarna. Då får jag stanna och bita bort dom. Det gör faktiskt lite ont också. Så jag ska vara snäll när matte klipper mig. Hon brukar också vara snäll och så får jag lite godis om jag är duktig.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0