Småaktighet

Du vet ju att jag är väldigt hjälpsam och stöttar upp husse och matte med det mesta här hemma... Men nu tycker jag att dom har blivit alltför otacksamma. Som vanligt brukar jag stå och passa på matte när hon plockar ur tvättmaskinen, jag fångar ibland en strumpa eller nåt så att det inte ramlar i golvet(?) och ibland tar jag hand om tvättbollen åt henne. Ska jag vara ärlig så är det främst den jag vill ha. Nåja, men idag så skulle matte tvätta och jag stod bredvid och höll koll. Då fyllde hon en tvättboll med tvättmedel och det sprutade ut åt alla håll och kanter som en sil... ! Näe, nu får du sluta ta tvättbollarna, nu har jag inga hela kvar, sa hon. Det tycker jag var småaktigt av henne. Vad kan det vara för fel med det? Det gör ju att tvättmedlet bara fördela sig lite bättre...

Inte nog med det. Husse släppte ut mig idag på förmiddagen. Efter en stund ville jag gå in och dröm om min förvåning... han hade tagit bort granen och alla glittriga bollar i den. UTAN ATT JAG FICK VARA MED!!! Så sur jag bleeev. Hur kunde han? Det hade ju varit hur bra som helst om jag hade fått plocka bort dom nu när dom ändå skulle väck. Innan fick jag ju inte röra dom minsann. Nej, nu är jag besviken på min familj! Jag gav mig i alla fall inte helt och hållet. Sopa skulle jag hjälpa till med i alla fall, så det så!!!


Kommentarer
Postat av: Maria Andersson

Oj vad duktig du är på att hjälpa till!!! Synd bara att de inte alltid uppskattar din hjälp. Du får kanske flytta tillbaks till oss - så kan du få hjälpa till här istället!!!! Fast då får du dela med dig av både leksaker, tuggben, bäddar osv. Det vet jag inte om du vill?? Men du ska se att när dom är trötta på att fixa och städa - då kommer dom att behöva din hjälp!!! Fortsätt vara duktig och hjälp till så mycket som möjligt så kanske dom ger med sig :-))



Massor med kramar från Maria och Canagoldarna

2010-01-11 @ 23:16:41
URL: http://www.canagolds.se
Postat av: Charlie

Hej Maria!

Så roligt att du hör av dig. Faktum är att jag längtar jättemycket efter dig och alla dom andra på Canagolds. Framför allt Z! Men flytta tillbaka till er vet jag inte... då skulle jag nog sätta husse och matte riktigt i klistret. Dom klarar sig inte utan mig! Jag hörde matte säga en dag - tänk om det skulle hända Charlie nå´t, då vet jag inte vad jag skulle ta mig till... Så det är nog bäst att jag stannar här, jag trivs ju faktiskt jättebra ändå. Men jag kommer gärna och hälsa på er snart igen.



Grattis också till att det gick så bra på utställningen i Göteborg. Det trodde jag att det skulle göra :-)



Kram till er alla från Charlie

Matte hälsar också

2010-01-12 @ 20:17:46
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0