Isigt och kallt

Usch, så tråkigt det har varit idag. Snöigt, blåsigt och kallt. Jag har bara varit ute ett par korta kisspromenader. Jag fick inte ens hjälpa husse att skotta snö, fast jag tycker att det är så kul. I stället har jag hjälpt matte och husse att frosta av frysen. Jag tog hand om jättestora isklumpar. Det är tur att dom har mig. Men jag förstår inte varför husse inte tycker att jag ska ta med mig stora isbollar in när vi har varit ute. Det är ju minst lika roligt som vanliga bollar. Nästa gång ska jag försöka smyga med mej en in i alla fall. Fast det är lite svårt att ta nån nu när det är så mycket snö ovanpå.

Härom dagen gick vi till hagen i stadsparken igen. Först var jag lite orolig att den där store, otäcke hunden skulle va där igen, men det var han inte som tur var. I stället kom Texas efter en liten stund och jag blev såååå glad. Vi hade jätteroligt i snön och jag ville knappt gå hem fastän det var kallt och jag hade is i skägget. Texas, han är min allra bästa kompis :-)

Egentligen skulle vi åkt till Göteborg i morgon om inte matte varit tvungen att jobba. Dom ska visst ha någon planeringsdag som hon var tvungen att vara med på. Tråkigt tycker jag för i så fall skulle jag fått vara med på utställningen Mycdog. Nu får jag i stället hålla tasstummarna för mina syskon som ska dit. LYCKA TILL! Jag längtar efter er och hoppas att det inte dröjer så länge tills vi kan träffas igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0