Attackerad

Idag är jag jätteledsen... jag har blivit attackerad av en Rottweiler. Det var en kille som var 6 år. Dom kom till hagen när jag och en annan tjej var där och lekte. Hans matte sa att han vara jättesnäll och aldrig hade varit elak mot någon hund, så vi tyckte att det var OK att han kunde komma in. Först gick det jättebra, men rätt som det var bara gick han på mig. Jag är ju inte den tuffa typen precis och hade redan lagt mig, men han bara bet och bet på hela mig. Matte skrek och det gjorde hans matte också. Till slut tog hans matte bara tag i honom och fick bort honom från mig. Så rädd jag var. Jag har aldrig varit så rätt i hela mitt liv! Matte blev också rädd. Hon kollade mig, men det hade inte gått hål någonstans, sa hon. Jag undrade först vad hon menade, men hon menade om det blödde, men det gjorde det inte. Den otäcka hunden och hans matte gick hem och jag hoppas att dom inte kommer dit mer. Efteråt var jag ganska spak och fastän den andra tjejen kom och pussade på mig så ville jag inte leka mer.

På eftermiddagen var vi hos farmor och farfar och det var jättemysigt. Där blir man inte utskälld och biten på minsann. Där får man vara med och diska tallrikar och annat gott när dom har ätit. Det är jättebra.

Nej, tacka vet jag att vara ute i skogen där man kan springa som man vill utan att bli påhoppad. Igår var vi vid Västersjön och till och med jag tyckte att det var vackert i skogen. På ett ställe hade någon skjutit ett djur, vi tror att det var ett rådjur, men husse och matte sa att jag inte fick gå och kolla. Jag hade gärna velat vara med och jaga nån gång. Jag tror att jag ska fråga Gastons husse, jag vet att han gör det ibland.



På nyårsafton var jag hos farmor och farfar för husse och matte var bortbjudna till några som jag inte känner. Gissa om jag hade det mysigt. Dom är så snälla. Jag fick ligga i farfars bästa TV-fåtölj och han satt i soffan i stället. När husse och matte kom för att hämta mig, tänkte jag först inte följa med. För vem ville lämna den goa sängen... ?

Det small en del ute, men jag såg inget tyvärr. Men jag tycker inte att det var något konstigt med det. Undra när det blir nyårsafton igen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0