En pudel!

Nu ska jag berätta för dig att jag har haft en tuff helg. Dom kallar det Jul! Men det är inget annat än en massa mat och ståhej hela tiden. Matte har knappt tid för mig en minut. Jag hämtade både bollen och turvargen, men hon ville inte leka. Jag förstökte hjälpa henne lite i köket... flytta på dig, sa hon bara då. Men jag hade svårt att låta bli att vara där, för det luktade ju såååå gott! Matte fick torka av mig flera gånger för snålvattnet rann hela tiden. Men det kunde jag inte hjälpa...



Nu kommer i alla fall det värsta. Husse och jag skulle hålla oss från köket när matte höll på med maten, så vi gick en promenad. Det var snöigt och blåsigt så husse klädde på sig allt han hade. Hade jag haft en jacka så skulle jag velat ha på mig den, det hade nog kanske hjälpt för både köld och annat, för nu ska du höra...

När jag lugnt och fredligt snosar runt i Friardalen, ja med husse i andra ändan av kopplet förstås, passerar vi en gammal tant med en grå storpudel. Som du vet är jag ju alltid lite reserverad när jag träffar hundar som jag inte känner så jag höll mig tätt till husses sida. Men vet du vad? Den hunden kastar sig ut mot mig, drar ikull sin gamla matte och hugger mig över ryggen. Jag slänger mig ner i snön och skriker för det gör ju hiskeligt ont. Husse blir vansinnig och sparkar till den dumma hunden. Och mitt i alla röran drösar han omkull också. Där låg vi alla huller om buller... Håll reda på din hund, skrek husse (sedan var han nästa på väg att säga kärringjä...). Tanten lyckades till slut få in sin hund och husse kände på mig om jag var skadad. När vi kom hem var husse nog mer chockad än vad jag var. Jag har ju varit med om en och annan dum hund innan. Men kul är det inte minsann. Nu undrar du väl hur det gick med mig? Jo, först hittade varken husse eller matt något, men när Malin kom gosade hon med mig och plötsligt märkte hon att jag blödde på ryggen. Mycket riktigt, ett stort hål var det där. Matte tvättade rent och sedan har hon kollat mig flera gånger. Jag har faktiskt lite ont i sidan också, men det börjar gå över nu.

Som plåster på såret, så fick jag en julklapp när farmor och farfar kom. Då blev jag glad igen.



Men det bästa med julen var i alla fall att Thea kom hit. Det var så länge sedan jag träffade henne. Vi busade runt, runt och hon är i alla fall jättesnäll mot mig.



Den lilla busan kröp under bordet och det är ju inte så smidigt för mig, precis.


Kommentarer
Postat av: Nemo

Hej!

Stackars dig Charlie det verkar bo ganska många stygga hundar i Jönköping.

Ett tuggben det hade varit bättre än vad jag fick i julklapp... precis som förra året fick jag en "Ikearåtta", då blev jag jätteglad, så husse trodde det skulle duga igen. Först när jag öppnade paketet blev jag glad, men strax därefter fick husses brorsdotter en mjukishund som viftade på öronen och kunde sjunga... jag blev helt hypnotiserad och kunde inte tänka på nått annat på hela kvällen, förutom när dom åt då dräglade jag också.

Nästa år önskar jag mig en sjungade mjukishund som kan vifta på öronen tills jag bitit av dom.

2010-12-26 @ 15:57:04
Postat av: Saga & Tazza

Hej Charlie!

Vilken elak pudel du har mött, hoppas att det är bra nu! Så roligt med julklapp :) Förstår att snålvattnet rinner det doftar ju så gott av all god maten vid julen.

Vi har hört att du ska komma till Göteborg & ställas, ska bli så roligt att få träffa dig!

Hoppas du får en bra Ny år, så ses vi snart!

Kramar från Mamma Saga & Syster Tazza

2010-12-27 @ 09:19:34
URL: http://www.sesoshundar.se
Postat av: Marcus

Vilken fin hund!! :-D

2010-12-27 @ 15:29:09
URL: http://tokigamasen.blogg.se/
Postat av: Charlie

Å mamma! Vad jag längtar efter att få träffa dig och dig också Tazza. Det ska bli så kul. Men matte har börjat bli lite orolig. Hon hoppas att han som var så snäll och gick med mig på Malmö Valp ska komma. Jag vet inte vad hon oroar sig för...



Du Nemo, jag hoppas att du får en sådan där gosig hund som viftar på öronen innan nästa jul. För om jag har fattat rätt är det ganska långt kvar tills dess. Och när det gäller dumma hundar så tror jag egentligen att det är deras hussar och mattes fel som inte har lärt dom... eller vad tror du?



Ja Marcus, viss är jag en fin hund ;-)



Charlie

2010-12-27 @ 21:37:11
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/
Postat av: Nemo

Jo det beror nog nästan alltid på hussarna och mattarna.

2010-12-28 @ 17:33:25
Postat av: Mascot

Tjenare Charlie. Vad kul att du kommer till MyDog. Då ses vi där och jag vet att den där snälle som gick med dej i Malmö, också kommer dit, men bara på lördagen. Nu håller min husse och matte på att fundera ut vad vi ska göra på nyår och jag vet vem som kommer hit!!! Belliz och Z! det du!! och jag får leka med dom!!! Det blir jätteroligt tror jag, synd stt du inte kan vara med! Det är häftigt på nyårsnatten vid tolvtiden för då kan vi titta på alla dom som ritar lysande streck på himmelen. Vi ser alla som ritar i Ås, Draftinge, Bredaryd och Forsheda. Husse säger att det är det dyraste man kan titta på och vi slipper alla höga ljud för allt händer långt bort men man ser alla fina streck på himmelen.



Ha det bra på din nyårsnatt så syns vi på MyDog.



Mascot.

2010-12-28 @ 21:47:19
Postat av: Charlie

Hej Mascot!

Nu blir jag nästan, nästan lite avundssjuk på dig som får leka med Belliz och Z. Men jag träffar ju säkert dom i Göteborg. Hoppas att ni får en rolig nyårsafton och att ni får några goa ben också. Hälsa din husse och matte och kennelmatten förstås :-)



Gott nytt år!



Charlie

2010-12-31 @ 08:43:47
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0