Nittio inlägg

Vet du vad - 90 gånger har jag skrivit här och berättat alla tokigheter om mig och min familj!!! Kanske har du tröttnat på att läsa...? Det är inte alltid som jag har så mycket kul att berätta, men om några dagar har jag nog det... jag ska vara på dagis! På onsdag och torsdag ska jag det! Jag är jättespänd på hur det ska bli. Texas har varit där och han säger att det är jätteroligt. Husse och matte vill att jag ska lära mig vara på dagis om jag kanske ska vara där när dom ska åka bort. Jag tror minsann att dom tänker åka bort en längre tid. Jag tycker att det tisslas om Grekland och bara en månad kvar å så. Varför kan inte jag få följa med? Det är bäst att jag håller koll på vad det handlar om.

Nu har det i alla fall varit Påsk. Spela roll!? Helg som helg tycker jag. Det bästa är att vi har varit i Halmstad fyra dagar. Vi har gått låååånga promenader på stranden varenda dag. Jag har fått springa lös och så fort det kom lite folk, kallade matte in mig och jag gick vid hennes sida hela tiden tills hon sa att jag fick springa igen. Hon berömde mig och sa att jag var jätteduktig. Men, åka bil är inget kul. Jag hoppades att jag kunde få slippa det, men då hade ju inte jag kunnat följa med till Halmstad. Ibland får man bita i det sura äpplet, säger matte. Fast några äpplen har jag inte sett än. Det brukar vara massor i Halmstad. Jag undrar var dom har gjord av dom.

Matte planterade påskliljor och jag hjälpte till. Det blev så fint. Jag tog mest hand om burkarna som blommorna var i från början. Matte samlade in dom sedan. Jag tror att hon hittade alla... Husse samlade ihop alla grenarna som han hade klippt från träden och la i en skottkärra och jag hjälpte honom också. Fast ibland tog jag ur grenarna ur skottkärran ;-)

I morgon är det spännande! Fortsättningskurs 2 börjar äntligen. Jag är så nyfiken... och jag längtar efter att få träffa flera av mina gamla kompisar. Jag vet i alla fall två som ska börja igen i morgon. Det ska bli så kul!


Kommentarer
Postat av: Mascot

Hej Charlie

Det är klart att vi läser alla dina tokerier och vi tycker att det är hur roligt som helst att läsa om dina bravader och dina funderingar om livet.

Hur blir det, kommer vi att ses på funktionsbeskrivningen? eller är du på dagiset då? Funktionsbeskrivng förresten, vad i sjutton är det. Jag menar, funktion har vi väl så det räcker eller saknar du någon?

Nu är det fint ute man kan få gå skogspromenader igen nu när snön är borta. Det är så kul att rejsa med Turbo och Bernard, vi springer som dårar i skogen leker ta fatt och så. Du borde skaffa dig en kompis som bor hos dig så att du alltid hade en kompis att busa med eller bara ha som sällskap. Jag trivs jättebra med mina kompisar det är bara husse som kan vara lite svår i bland. Man får liksom inte göra precis som man vill alltid. Han säger att det finns "regler" som jag måste rätta mig efter, ja inte bara jag utan mina kompisar också, och han talar minnsann om när jag inte lyder dom "reglerna". Då kan han vara lite läskig men annars är han helt OK.

Hör du Charlie, jag tycker att du kan komma och hälsa på oss när du ändå åker förbi, i stort sett, på din väg ner till Halmstad. Då skulle vi kunna ta ett rejs i hagen, du och jag, det kunde vara kul. Om inte annat så ha det så bra och låt mig få reda på hur det var på dagiset!



Mascot

2010-04-09 @ 06:37:35
Postat av: Charlie

Hej Mascot!

Så kul att du skriver i min blogg. Självklart ska jag komma på funktionsbeskrivningen. Fast jag håller med dig - här funkar allt som det ska ;-)



Visst skulle jag också vilja ha en kompis. Jag kan tro att ni har jättekul ihop och man behöver inte känna sig ensam på dagarna. Men matte säger att det är lite för tidigt ännu. Men det finns ett litet hopp, kanske blir det någon mer i framtiden. Hon säger att man måste ha en hund som kan gå i koppel innan man skaffar en till hottentott. Vad tror du hon menar med det?



Jag tycker att det ska bli roligt att träffas och naturligtvis kommer jag GÄRNA och hälar på dig och dina kompisar. Jag ska övertala matte och husse att vi stannar till nästa gång vi åker till Halmstad.



Ha det så bra så ses vi snart.



Kram från Charlie

2010-04-12 @ 21:12:26
URL: http://charlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0