Hagen

Idag har vi varit i hagen i stadsparken, matte och jag. Äntligen! Det känns som om det var evigheter sedan. Vet du vem jag träffade? Jo, Dagny! Nu har jag talat om för henne att det inte blir något mer mellan oss och att jag har träffat Wilma. Hon verkade inte särskilt ledsen för det. Jag tror att hon väntar på att hennes bästis August ska växa till sig lite. Han är ju bara fyra månader, så han är ju lite liten än. Men vilken tuffing. Honom vet jag inte om jag vill träffa när han är vuxen.

Men vet du nå´t mer. Det kom en Tollare till hagen. Jag såg det på långt håll. Först trodde jag att det var någon av mina syskon. Vi har ju bara träffat en enda annan Tollare och det var i Halmstad. Men detta var en sexåring som hette Ajjak. Först ville hans husse inte släppa in honom i hagen för att han inte alltid är så snäll mot andra killar, men matte trodde inte att det skulle vara några problem, inte med mig i alla fall. Och det var det inte heller. Jag skötte mig fint och det gjorde Ajjak också. Han tyckte nog att jag var en kul typ tror jag. En enda gång skällde han till på mig, men då jagade jag på honom lite och ville busa, men han var lite gubbig tycker jag. Men det var kul att träffa honom i alla fall.

Jag undrar när Skorpan ska komma till hagen, det var länge sedan. Han och jag hade riktigt roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0