Häck och hockey

Vad jag har jobbat i helgen. Jag har hjälpt husse att plantera en häck mellan oss och grannarna i stugan. Ett sånt slit! Det värsta var att släpa runt dom gamla häckplantorna. Men så fint det blev. Jag har lite på lurt att husse planterade den nya häcken för att jag inte ska gå in till grannarna. Men Pia och dom som bor där säger att det gör inget om jag kommer över ibland. Men husse och matte har sagt att jag inte får, så det är bäst att låta bli.

Det var rätt kallt i Halmstad, så vi gick inte så långt på stranden. Vi gick uppe vid stugorna i stället, där blåste det inte riktigt lika mycket. Fast jag hade helst gått på stranden hela dagarna, för nu var det sista chansen. Alltså sista chansen för en tid framöver. Nästa gång vi åker till Halmstad får man inte ha hundar på stranden, inte på våran strand i alla fall. Då får vi åka till hundbadet. Det är väl OK, men det är ju ganska bra att kunna  bara gå ner på stranden och slippa åka bil. Inte förrän till hösten får jag gå där igen.

Nu har hockey´n börjat, så ikväll blir det ingen långpromenad heller. Men det gör inget - jag kollar hockey´n i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0