Tävling

Ledsen att jag inte har skrivit på länge. Men vi har haft en hel del att stå i här hemma. För det första så är vi ute i skogen och lägger spår ganska ofta, sedan ska Malin ha födelsedagskalas här hemma hos oss på fredag och det är mycket att stå i med det. Å så jobbar matte ganska mycket faktiskt. Det som är bra är att hon ibland har jobbat hemma på dagarna också, men hon sitter vid datorn ganska mycket både på kvällar och helger, även när vi är i Halmstad.

I onsdags var sista gången på min kurs. Det var lite vemodigt att säga hej då till alla. Fast några ska gå en fortsättningskurs precis som vi. Den börjar inte förrän om en månad så jag tycker att vi kan åka till klubben ibland i alla fall. Det har börjat många nya valpar på samma dag som vår kurs och det var flera som jag spanat in som verkar kul.

Jag skötte mig ganska bra i onsdags tyckte matte. Det var bara när Carina skulle visa hur man går fot och vi skulle sitta still i en ring och titta på, som jag tyckte att det var tråkigt. Jag har liksom inte tålamod att bara stå där och vänta. Men matte och jag gick en runda i stället, det tycker jag var bra.

Vi är inte riktigt sams när vi är ute och går, matte och jag. Hon går så sakta tycker jag och då vill jag dra iväg lite. Det vill inte hon, då stannar hon! Att hon aldrig kan förstå? Jag vill ju bara iväg och nosa. Men ibland backar jag in vid hennes sida och då blir hon jätteglad och jag får beröm. Johan som också är kursledare frågade om vi skulle tävla. Näe sa matte. Då sa han att han tyckte att det var synd för att det fanns potential i mig. Vad kan han ha menat med det?

Min brorsa Zonic, har varit med på en utställning och blev bästa valp i klass II. Syrran blev BIM! Det tycker jag var jätteroligt. GRATTIS till dom! Matte säger att jag inte skulle kunna sköta mig om vi skulle vara med på en utställning, men om vi är det ska jag nog visa henne att jag kan.

På lördag blir det Halmstad igen - HÄRLIGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0