Fest

Den här helgen har det bara varit fest... Först Malins fest på fredagen med jättemycket folk här hemma. Men å vad kul. Det var någon som brydde sig om mig hela tiden. Fast efter ett tag gick jag ut i hallen och vilade lite. Lina kom och flyttade på lite skor så att jag kunde ligga på min vanliga plats. Matte sa att jag skötte mig jättebra!

På lördagen var vi ju Halmstad. Vi var nere vid havet en sväng, men det blåste jättemycket så vi gick tillbaka igen. Vi får ju inte vara på den stranden, den som inte är hundbad vid. Så matte tyckte att det kan reta upp någon om vi skulle gå där, så det var nog mest därför vi gick upp på vägen igen.

På kvällen var det kräftskiva. Men inte för mig! Jag fick vara i stugan hela kvällen. Men husse kom och gick på toa många gånger. Fast jag behövde inte gå ut varje gång... undra varför han var så kissenödig? Vet du vad jag gjorde när dom inte var hemma? ... låg i soffan... men det är en hemlis. Jag tänkte att nu passar jag på för det får jag aldrig annars. Jag gjorde ett par försök i sängen sedan när dom kom hem, men det gick inte tyvärr. Det var lika bra att hoppa ner igen.

Idag gick vi en lång promenad. Det var riktigt jobbigt. När vi kom hem somnade jag under köksbordet till och med när matte lagade middag. Jag hade noll koll! Matte sa att jag hade noll koll senare också. Jag tog husses gympasko och hade lite roligt med. Det var inte OK! Sedan skulle vi jobba lite och jag skulle ligga kvar och göra lite sånt som matte säger till mig, men det gjorde jag inte. Till slut gav hon upp och bara skrattade och sa att idag var jag helt förvirrad. Snurrade på snacka och låg på sitt. Men det var faktiskt lite hämd för igår kväll. Hon ska inte tro att hon kan lämna mig själv hur som helst. Jag hade skött mig jättebra om jag hade fått vara med på kräftskivan också, så det så.

Inte nog med det - vid TV´n sitter dom och mumsar popcorn och annat gott utan att jag får en enda smula. Är inte det snålt så säg!

Förresten - undra hur många som läser det här? Det skulle jag bra gärna vilja veta! Det är ju aldrig någon som skriver någon kommentar, så det kanske inte är någon alls...


Kommentarer
Postat av: mormor

Hej min älling. Jag läser din blogg varje gång du har skrivit. Men ibland vill jag inte svara för jag

tycker du blir orättvist behandlad. T ex att du inte får nå´t godis när matte och husse sitter och

gottar sej framför tv:n. Vänta bara tills du får vara hos mej ensam, DÅ skall du allt få godis och ligga i min säng oxå. Puss fån mormor

2009-09-07 @ 10:00:46
Postat av: Mamma Saga & syster Tazza

Hej!

Vi läser din blogg lilla Charlie:)

Kramar & nospussar från Mamma Saga & syster Tazza

Matte Desirée hälsar också!

2009-09-07 @ 14:20:17
URL: http://www.123minsida.se/didosagatazza
Postat av: Charlie

Kul att ni läser min blogg mamma och syrran. Jag brukar titta in på eran mattes hemsida också :-) Snart ses vi väl i Vallberga?

2009-09-08 @ 21:12:13
Postat av: Mascot

Jodu Charlie visst läser vi din blogg. Det är en trevlig stund att få läsa om alla dina äventyr och busningar. Själv har jag tillräckligt med bus med mina kompisar Turbo och Bernard som tröttar ut mig...men inte alltid, ibland vinner jag. Vi träffas på valpträffen och DÅ SKA VI BUSA!!!!!



Din broder Mascot + vi andra på Svanbergsgården

2009-09-09 @ 16:25:58
Postat av: Charlie

Kul att också du läser min blogg, Mascot. Jag längtar tills vi får träffas nästa helg. Då blir det nog mycket bus.

2009-09-09 @ 20:52:09
Postat av: Saga & Tazza

Hej Charlie!

Ja snart ses vi i vallberga på valptreffen:D

Ska bli kul att träffas igen! och matte är nyfiken på hur stor du och de andra valparna har blivit:P

2009-09-13 @ 16:22:39
URL: http://www.123minsida.se/didosagatazza

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0