Mammaledig

Idag har samtliga bilder visats för chef och kollega på skolan. Fru K har även meddelat rektorn att hon gärna skulle vilja vara lite "mammaledig" framöver. - Jaha, ett halvår eller? Frågade han då. Mmm sa fru K. Tänk det vore ju mysigt och få komma till dom om hon ska vara hemma och pyssla om bara mig ett helt halvår. Men det är ju en utopi förstås. Men jag tror nog att hon funderar på att gå ner lite i tjänst i alla fall. Det är ju inte dumt det heller. Sedan har jag förstått att det finns en trött sak där också som inte gör något för tillfället. Man får väl hoppas att han är hemma då, så jag slipper vara själv.

Nu tror jag att jag ska öppna ögonen lite. I morgon blir jag en vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0