Syskonbus

Har nu varit i underbara Halmstad i helgen igen. Det var så mysigt att komma dit efter en vecka här hemma. Fast det var rätt kul att komma hem igen också faktiskt. Mormor och Farmor har varit med. Matte och husse trodde nog inte att jag skulle fixa att vara själv när dom gick på fest. Men det var faktiskt jag som fick ta hand om de gamle i stället. Jag försökte busa upp dom lite på kvällen, med då var dom inte med på noterna. Det blev nog lite för mycket för dom...

På semestern var vi och hälsade på min kennelmatte och min lillasyster. Tro att det var kul, eller? Va´  vi busade jag och Z, hon heter så. Hon var så go och snäll, precis som hon var innan jag flyttade från kenneln. Vi busade och sprang hela tiden. Hon är snabb! Men jag tror att jag är snabbare. Sen var jag lite gentleman och lät henne vinna, både när vi sprang och när vi brottades. Man kan ju inte lägga ner sin syster precis.  Min kennelmatte är också snäll. Hon tyckte att jag var fin. Jag hörde allt att hon gav matte lite goda råd hur man skulle plocka pälsen på öronen och klippa klor... på tal om det måste jag erkänna att jag har kapitulerat. Matte är mer envis än vad jag är. Det är ingen idé att strida med henne - hon vinner! Nu får hon klippa klorna utan att jag stretar emot. Ja, hon ska inte tro att hon ska få göra det helt utan strid. Jag gör mina försök att dra in tassen. För egentligen tycker jag inte att det varken gör ont eller är så märkvärdigt. Det är bara lite obehagligt och inte särskilt kul.

  Z och jag







 Puss min syster...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0