Hemma igen

Nu är vi hemma igen efter fyra veckor i sommarstugan. Vilka härliga veckor vi har haft. Fast matte tycker att vädret kunde varit lite bättrre. Jag har jättemycket att berätta så jag får väl skriva lite varje dag.

Hur som helst så har i alla fall jag haft det helt underbart. Jag har fått gå ut och in precis som jag har velat. Där finns inga bilar och inget annat som gör att jag måste vara kopplad. Jo, när vi ska gå iväg så klart. Då har jag ju alltid koppel på mig. Husse och matte tycker att jag har blivit jätteduktig på att gå i koppel. Fast ibland vill jag dra iväg och gå lite fortare än dom, men då stannar dom och väntar till jag slutar dra. Så där kan vi hålla på rätt länge. Dom fattar visst aldrig att jag vill gå lite fortare bara. Men oftast är det jag som ger mig. Matte blir så tjurig annars :-).

Ibland blir jag så glad när vi ska gå iväg att jag vill hjälpa till och hålla i kopplet. Men det vill dom absolut inte att jag ska göra. Jag sliter och drar och har till och med morrat lite på dom för att dom ska förstå, men jag får inte hålla i kopplet i alla fall. Då står vi där som töntar och väntar och väntar och till slut så ger jag mig. Fast en gång blev husse så arg att han drog till i kopplet han med. Då rök en tand! En valptand så klart. Både han och jag blev lite snopna, men sedan lät jag bli kopplet - ett par dagar i alla fall. 

Jag är säker på vissa saker nu. Som till exempel "sitt", "ligg" och "tass" (fast vet du att jag är vänstertassad?). Jag kan också snurra runt. Men när matte säger "stå" är jag lite osäker. Hon är lite otydlig ibland... 

Vi har varit och badat många gånger i havet och det tycker jag är kul. Jag har också fått leka med många andra hundar, men det ska jag berätta mer om sen.








 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0