Allt som vanligt

Nu har både matte och husse börjat och jobba och allt ska bli som vanligt igen. Med andra ord - jag får vara ensam stora delar av dagen. OK, Simon är hemma, men det är inte alltid det räkans för han går ner i sitt rum och när jag följer med så får jag inte vara i hans säng eller soffa och då får jag gå upp igen. Det är ju inte så kul att ligga på golvet i hans rum. Det är ju kallt i källaren... Matte kommer hem på middagen och då äter vi ihop i alla fall. Det är bra.

Ikväll gick vi en ganska lång promenad. Ända till mormor. Ja inte till min mormor men mattes mamma och det blir också min mormor tycker jag. Jag gosade med henne lite och bad om förlåt för att jag busade med henne igår så att jag råkade bita henne i armen. Det var inte meningen, men det blev ett litet blåmärke så det gjorde nog ont. Jag ska göra mitt bästa så att det inte händer igen. Men det är inte så lätt när det kommer någon jag tycker om blir jag så glad så jag kan inte stilla mig riktigt. Det var likadant idag när farmor och farfar kom - husses mamma och pappa alltså. Då blev jag också så glad och hoppade och så, fast jag vet att jag inte ska göra det - jag ska skärpa mig!

Måste berätta att jag träffade många roliga kompisar på semestern. En av dom var Ika. Hon är också en Tollare som jag. Vi hade så roligt i våran trädgård, vi busade och sprang tills vi var precis slut. Jag har också träffat Gaston. Det var jättekul att han kom och hälsade på. Han busar inte lika mycket men han är rolig ändå. På kvällen åkte dom och badade, men då fick jag inte följa med. Det var jag faktiskt sur för en stund. Men jag hade ju fått bada kvällen innan så det var rätt OK i alla fall.


Jag har fått Ika på fall...


Jag gosar med Matilda, Gastons lillmatte


Jag och Gaston

Kommentarer
Postat av: mormor

Min lille "älling" vad betyder ett litet blåmärke

när du blir så glad när vi träffas? Hade jag varit hund hade jag bitit i dej oxå, bara för att jag tycker så mycket om dej. Härligt att ni är hemma igen så vi kan träffas lite oftare.

2009-08-04 @ 00:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0